Bokens titel. Om boken utkommit under olika titlar, visas här den första titeln.

En perfekt affär

Typ

romaner

Upphovsman

Klicka här om du vill veta mer om författaren och om författarens övriga verk.

Beskrivning

Hur långt är du beredd att gå för 200 miljoner? Riskkapitalisten Ruben Andersson reser till ­Australien för att genomföra en jättelik bulvanaffär om två ­miljarder det gäller uppköp och nedläggning av sjukhus i centrala Melbourne. Men redan första kvällen drabbas Ruben av en massiv hjärtinfarkt och hinner vara dödförklarad i 45 minuter innan han återupp­livas. Snart inser han att sjukhuset som räddat honom är detsamma som han kommit för att stänga ner. Uppvaknandet innebär en helomvändning för Ruben som bestämmer sig för att blåsa av miljardaffären, mot sina partners vilja. Men hans kollegor tänker inte låta någonting stoppa ­planerna. En perfekt affär är en samtidsthriller om girighet, moral och svek. Det är en svindlande beskrivning över hur den vanliga människan låter sig dras med i drömmen om det perfekta livet. Frågan är hur långt hon är beredd att gå för att drömmen ska gå i uppfyllelse.

Björn Rietz (f. 1956) är copywriter och var en av grundarna till den omtalade reklambyrån Paradiset som tog reklam-Sverige med storm under mitten av nittiotalet. Byrån köptes upp av det amerikanska reklambyrå­nätverket DDB där Rietz arbetade under 17 år. Björn Rietz har vunnit de högsta och mest prestigefulla reklamutmärkelserna i världen, däribland Grand Prix i Cannes Lions, Guld i Clio och Guldägget. Idag är han fri skribent och krönikör i Resumé. En perfekt affär är Björn Rietz debutbok.
Uppgifter om originalutgåvan av verket samt den första översatta utgåvan på svenska och/eller finska. Här visas också uppgifter om eventuella nyöversättningar och ibland även uppgifter om översättningar till andra språk än finska och svenska.

utgivningar

Första publikation

ja

Utgivningstid

Sidantal

496

Språk