Bokens titel. Om boken utkommit under olika titlar, visas här den första titeln.
Succé på YouTube
Typ
romaner
Klicka här om du vill veta mer om författaren och om författarens övriga verk.
Beskrivning
Press, stress och misslyckade pranks
Efter att Nanna och Samirs senaste video blev viral, ökar pressen på vännerna att leverera fler klipp. Följarna väntar sig något riktigt roligt, men stressen gör att varken Samir eller Nanna kommer på något bra. Förrän Samir får idén att de ska pranka några på skolan.
Idén visar sig visserligen bli succé, men plötsligt verkar de ha skaffat sig ovänner i stället för fler följare ...
Lättläst för läsaren som knäckt läskoden och vill ha lite mer utmaning och igenkänning! Anna Hansson och Johanna Arpiainen har skapat en rolig och spännande bokserie om pinsamheter på sociala medier. Succé på YouTube är den tredje, fristående delen.
BTJ. HELHETSBETYG 4:
"Det blir en lärorik berättelse där Anna Hansson, utan tråkiga pekpinnar, med fingertoppskänsla skapar en bra berättelse som guidar läsare till balansen mellan att göra roliga klipp utan att utnyttja någon annan för egen vinning. Boken är lättläst med luftig text och korta kapitel, men den kräver ändå en viss läsvana. Många roliga bilder är insprängda i texten och bidrar till en inbjudande känsla av lättläst samtidigt som de förstärker handlingen i berättelsen. En viktig och läsvärd bok om netikett vett och etikett på nätet."
Lektör Sarah Utas
BTJ-häftet nr 9, 2025
(Speja)
Efter att Nanna och Samirs senaste video blev viral, ökar pressen på vännerna att leverera fler klipp. Följarna väntar sig något riktigt roligt, men stressen gör att varken Samir eller Nanna kommer på något bra. Förrän Samir får idén att de ska pranka några på skolan.
Idén visar sig visserligen bli succé, men plötsligt verkar de ha skaffat sig ovänner i stället för fler följare ...
Lättläst för läsaren som knäckt läskoden och vill ha lite mer utmaning och igenkänning! Anna Hansson och Johanna Arpiainen har skapat en rolig och spännande bokserie om pinsamheter på sociala medier. Succé på YouTube är den tredje, fristående delen.
BTJ. HELHETSBETYG 4:
"Det blir en lärorik berättelse där Anna Hansson, utan tråkiga pekpinnar, med fingertoppskänsla skapar en bra berättelse som guidar läsare till balansen mellan att göra roliga klipp utan att utnyttja någon annan för egen vinning. Boken är lättläst med luftig text och korta kapitel, men den kräver ändå en viss läsvana. Många roliga bilder är insprängda i texten och bidrar till en inbjudande känsla av lättläst samtidigt som de förstärker handlingen i berättelsen. En viktig och läsvärd bok om netikett vett och etikett på nätet."
Lektör Sarah Utas
BTJ-häftet nr 9, 2025
(Speja)
Ämnen och teman
Personer, aktörer
Originalspråk
Uppgifter om originalutgåvan av verket samt den första översatta utgåvan på svenska och/eller finska. Här visas också uppgifter om eventuella nyöversättningar och ibland även uppgifter om översättningar till andra språk än finska och svenska.
utgivningar
Namn
Första publikation
ja
Utgivningstid
Sidantal
45
Förlag
Språk
Illustratör
Lisätietoja
Text: Anna Hansson, bild: Johanna Arpiainen.